Ürünlerimiz Çözümlerimiz İletişim EN

Türkiyeli Yazılımcılara Aforizmalar

Yaklaşık 2 senedir, yazılım sektöründe farklı alanlarda tanınmış ve yer edinmiş kişilerin bize göre anlamlı olan ve geçerliliğini koruyan sözlerini, Türkçeleştirerek ve bağlamlarına uygun şekilde açıklayarak #ünlüsözler hashtag’i ile sosyal medya hesaplarımızda paylaşıyoruz.


Şimdiye kadar paylaştığımız bu sözleri, aynı zamanda, bir blog yazısında sizler için bir araya getirmek ve bu deneyimleri kayıt altına almak istedik.


A

(Amerikalı bir girişimci ve bir kurumsal bulut şirketinin kurucu ortağı ve CEO’su)

 

“Basit ve küçük bir şeyle başlayın, sonra zamanla geliştirin. Eğer insanlar yaptınız şeye ‘oyuncak’ demeye başladılarsa, bir şey keşfetmenize kesinlikle az kalmıştır.”


(Amerikalı bir bilgisayar bilimcidir ve PC, nesne yönelimli programlama ve GUI tasarımı konularındaki öncü çalışmaları ile tanınmaktadır.)

 

“Başkalarının ne yapacağı konusunda endişelenmeyin. Geleceği öngörmenin en iyi yolu onu icat etmektir.”


(Amerikalı bir bilgisayar bilimci ve profesördür. Programlama dilleriyle ilgili çığır açan çalışmaları ile tanınmaktadır ve Turing Ödülü’nün ilk sahibidir.)

 

“Programlama hakkındaki düşünme şeklinizi etkilemeyen bir dili bilmenize gerek yoktur.”

“Aptallar karmaşıklığı görmezlikten gelir. Pragmatistler katlanır. Bazıları uzak durur. Dahiler onu ortadan kaldırır.”


(Yazılım alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip kıdemli bir kalite güvence (QA) mühendisidir. Özellikle karmaşık web ve e-ticaret uygulamaları ve sağlık endüstrisi yazılımlarının test edilmesi ve onaylanması süreçlerinde uzmanlaşmıştır.)

 

“Mümkün olan en fazla sayıda testi yapsanız bile bir yazılımın doğru çalıştığını kanıtlayamazsınız, ama tek bir test ile bir yazılımın yanlış çalıştığını kanıtlayabilirsiniz.”


(Facebook React Core ekibinde önyüz geliştirici olarak çalışmaktadır.)

 

“Programlamada, birisi size konuyu fazla karmaşık hale getirdiğinizi söylüyorsa; o kişi ya 10 adım gerinizde, ya 10 adım ilerinizdedir.”


(Illinois Üniversitesi’nde elektrik ve bilgisayar mühendisliği profesörü ve İnovasyon ve Girişimcilik Dekan Yardımcısı olarak çalışmaktadır ve ana araştırma alanı sinyal işlemedir.)

 

“Hata ayıklama sanatı, programınıza aslında söylemeyi düşündüğünüz şey yerine gerçekte ne söylediğinizi anlamaya çalışmaktır.”


(Bilgisayar programcısı, yazar, Agile Manifesto’nun 17 orijinal yazarından ve Agile Alliance’ın kurucularından biridir. olan Dave Thomas ile birlikte “The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master” kitabını yazmıştır.)

 

“Kısa yazılım tarihinde henüz hiç kimse kusursuz bir yazılım ortaya çıkarmadı. Senin ilk olma ihtimalin çok düşük.”

“Geliştirdiğiniz tüm yazılımlar test edilecektir; siz ve ekibiniz tarafından değilse, son kullanıcılar tarafından. Bu yüzden, yazılımınızı düzgünce test etmeyi planlasanız iyi olur.”

“Ortaçağda katedral inşaatçılarının kullandığı teknikler bugünün inşaat mühendislerine nasıl eskimiş görünüyorsa, bizim mühendisliğimiz de bundan yüz yıl sonra öyle görünecek; ama ustalığımız yine onurlandırılacak.”

“Yeteneklerimizle gurur duyabiliriz, ancak eksikliklerimiz, cehaletimiz ve hatalarımız konusunda dürüst olmalıyız.”

“Herhangi bir araç, dil veya işletim sistemi konusunda, en iyi çözüm diye bir şey yoktur. Sadece belirli koşullar altında daha uygun olabilen sistemler vardır.”

“Bugünün iyi yazılımları, çoğu kez yarının kusursuz yazılımlarından iyidir. Kullanıcılarınıza oynamaları için erkenden bir şey verirseniz, geri bildirimleri genellikle daha iyi ve nihai bir çözüme götürür.”


(“Putt Yasası ve Başarılı Teknokrat” kitabının takma adı Archibald Putt olan yazarı)

 

“Teknolojiye hükmeden iki tür insan vardır; yönetmediklerini anlayanlar ve anlamadıklarını yönetenler.”


(İzlandalı bir yazılım geliştirici, yazılım mimarı ve girişimcidir ve NASDAQ’da çalışmaktadır.)

 

“Kullanıcılarınızdan herhangi bir şikayet almıyorsanız, ya yazılımınızı kullanmıyorlardır ya da destek e-posta adresiniz çalışmıyordur.”


B

(Microsoft’un kurucusudur.)

 

“Bir yazılımdaki ilerlemeyi, yazılmış kodun satır sayısıyla değerlendirmek, uçak yapımındaki ilerlemeyi uçağın ağırlığıyla değerlendirmek gibidir.”

“Zor bir işi yaptırmak için tembel birini seçerim. Çünkü tembel bir insan işi yapmanın kolay bir yolunu bulacaktır.”


( C++’ın yaratıcısı ve bir bilgisayar bilimcidir.)

 

“Yazılım geliştirmede en temel sorun karmaşıklıktır. Karmaşıklıkla uğraşmanın tek bir temel yolu vardır: böl ve yönet.”

“Yazılım geliştirme, basit bir mekanik montaj hattına indirgenemez. Büyük bir sistemi başarıyla oluşturmak için yaratıcılığa, mühendislik ilkelerine ve evrimsel değişime ihtiyaç vardır.”


(MIT mezunu bir bilgisayar bilimcidir. VisiCalc hesap tablosu programının yaratıcılarından ve onu geliştiren şirket Software Arts’ın kurucu ortaklarındandır.)

 

“Kod parçalarını yeniden kullanmak, başkalarının hikayelerinden cümleler kopararak bir dergi makalesi yazmaya çalışmak gibidir.”

“Eğer bir programı kendinize anlatamıyorsanız, bilgisayarın onu doğru anlama ihtimali oldukça düşüktür.”


(BitTorrent’in yaratıcısıdır.)

 

“Bir programcının artık olgunlaştığının göstergesi; üzerinde zaman harcadığı kodu, anlamsız olduğunun farkına varınca, gönüllü bir şekilde kenara atabilmesidir.”


(20 yılın üzerinde deneyimi olan bir araştırmacı ve yazılım geliştiricidir. Özellikle, yeniden kullanılabilir nesneler, çerçeveler ve örüntüler üzerine uzmanlaşmış ve “big ball of mud” kavramının kullanımını yaygınlaştırmıştır.)

 

“Eğer iyi mimarinin pahalıya geldiğini düşünüyorsanız, bir de kötü mimariyi deneyin.”


C

(Ruby yazılım dilini kullanarak programlamayı öğrettiği “Learn to Program” kitabının yazarıdır.)

 

“Programlama, ne bildiğinizle değil; neyi çözebildiğinizle ilgilidir.”


(Amerikalı bir girişim yatırımcısı, şirket danışmanı, girişimci, avukattır. Ayrıca ABD’de Twitter, Uber, Instagram, Twilio ve Kickstarter gibi tohum ve erken aşama teknoloji şirketlerine yatırım yapan bir risk sermayesi fonu olan Lowercase Capital’in sahibidir.)

 

“Sadeliğin yapımı zor, kullanımı kolay ve ücretlendirilmesi zordur. Karmaşıklığın ise yapımı kolay, kullanımı zor ve ücretlendirilmesi kolaydır.”


(Yazılımın farklı alanlarında ve farklı teknolojilerle 20+ yıllık yazılım geliştirici ve yönetici kariyeri vardır. Stack Overflow ve Hacker Monthly yazılarıyla tanınmaktadır.)

 

“Her türlü görevi yerine getirebilecek kadar genel ve yapılandırılabilir olması için uğraşılan bir program, ya bu hedefin gerisinde kalacaktır ya da korkunç bir şekilde bozulacaktır.”


D

(Kanada’da Waterloo Üniversitesi’nde bilgisayar mühendisliği bölümünde akademisyendir. Yazılım alanında çok sayıda makalesi ve kitabı vardır.)

 

“Çok yetenekli olan ama alan koruması yapan, egoist ve politik kişilerden oluşan bir ekip başarısız olurken; aynı yetenek seviyesinde olan, egosuz davranan ve yardımlaşan takım oyuncularından oluşan bir ekip başarılı olacaktır.”


(Amerikalı bir mucit, girişimci ve bilim insanıdır. Paralel bilgisayarlara ve bunların yapay zekâ alanında kullanımlarına öncülük etmiştir. 300’ün üzerinde yayınlanmış patenti vardır. 1998 yılında “The Pattern on the Stone” kitabını yayımlamıştır.)

 

“Bilgisayarın sihri; isteğinizi tam olarak açıklayabildiğiniz sürece, hayal edebileceğiniz hemen hemen her şeye dönüşebilme yeteneğidir.”


(Özellikle Delphi üzerindeki çalışmaları ile tanınan, derleyici ve dil tasarımı, nesne yönelimli uygulama mimarileri ve platform altyapısı konusunda uzman olan bir Amerikalı programcıdır.)

 

“Genel bir mimari veya tasarım olmadan programlama yapmak bir mağarayı sadece fenerle keşfetmek gibidir. Nereden geçtiğinizi, nerede olduğunuzu ve nereye gittiğinizi bilmezsiniz.”


(Kanada’da bilgisayar mühendisliğinin öncülerinden kabul edilmektedir. Yayımladığı 265’ten fazla makale ve raporla bilgisayar mühendisliğinin akademik olarak yaygınlaştırılmasına büyük katkısıyla bilinir.)

 

“Kural olarak, yazılım sistemleri gerçek uygulamalarda kullanılana ve art arda başarısız olana kadar iyi çalışmaz.”


(Bilgisayar programcısı, yazar ve yayımcıdır. Andy Hunt ile birlikte “The Pragmatic Programmer” kitabını yazmış ve yine birlikte “Pragmatic Bookshelf” yayınevini kurmuştur.)

 

“Kodunuz içine kapanık olsun. Modülleriniz, diğer modüllere gereksiz herhangi bir şeyi açık etmesin; onların uygulamalarına bel bağlamasın.”


(Bilgisayar bilimci ve Cambridge Üniversitesi’nde bir bilgisayar bilimi profesörüdür.)

 

“Uygulamanın önceki versiyonlarına uyumlu olmasını sağlamak, başka insanların hatalarını kasıtlı olarak tekrarlamak anlamına gelir.”


(Bilgisayar bilimci ve “The Art of Computer Programming” kitabının yazarıdır.)

 

“İnsanlar bilgisayar bilimlerinin dahilerin sanatı olduğunu düşünürler. Aslında, birçok insanın kendi elindekileri küçük taşlardan bir duvar oluşturur gibi üst üste eklemesidir.”


(Virginia Tech Mühendislik Fakültesi’nde elektrik ve bilgisayar mühendisliği doçentidir.)

 

“İyi programcı, tek yönlü bir caddede karşıya geçmeden önce daima iki tarafına da bakan kişidir.”


(Ünlü bir İngiliz bilim kurgu yazarı, komik radyo oyunu yazarı ve müzisyendir. En fazla “Otostopçunun Galaksi Rehberi” serisinin yazarı olarak bilinmektedir.)

 

“Elle yapıldığında yaklaşık 10 saniyemi alacak bir işi, tüm gün programlama yaparak otomatize ettiğimde mutlu olduğumdan daha fazla mutlu olduğum gün çok nadirdir.”


E

(Hollandalı bir sistem bilimci, bilgisayar bilimci ve yazardır. “Dijkstra’nın algoritması” ile tanınmaktadır. 1972’de Turing Ödülü almıştır.)

 

“Kalite standartlarınızı mümkün olan en yüksek seviyeye yükseltin, rutin problemlerle zaman kaybetmekten kaçının ve yeteneklerinizin sınırına yakın çalışmayı deneyin. Ancak bu şekilde sınırlarınızı genişletebilirsiniz.”

“Kendini kusursuz hale getirmek; öğrenmek kadar, bazı öğrendiklerini unutmayı da gerektirir.”

“İşinin ehli olan bir programcı, kafatasının sınırlı büyüklüğünün tamamen farkındadır. Bu nedenle, görevine alçakgönüllülükle yaklaşır ve zekice numaralardan vebadan kaçar gibi kaçınır.”

“Elimizdeki göreve, onun muazzam zorluğunun farkında olarak, zihnimizin doğal sınırlarına saygı göstererek ve mütevazilikle yaklaşırsak, daha iyi programlama yapabiliriz.”

“Eğer kod satırlarını sayacak isek, onları ‘üretilen satırlar’ olarak değil ‘harcanan satırlar’ olarak değerlendirmeliyiz.”

“Yetenekli bir programcının matematiğe yatkınlık dışındaki en önemli varlığı, anadilindeki istisnai ustalığıdır.”

“Bundan 10 yıl sonra, basit ve kalitesiz bir yama ile çözüm uygularken, bir anda sizi dikkatle izlediğimi zihninizde canlandırıp; kendinize ‘Dijkstra bunu sevmezdi’ deseniz, bu benim için yeterli bir ölümsüzlük olurdu.”


(Amerikalı bir yazılım geliştirici ve açık kaynak savunucusudur. Aralarında açık kaynaklı bir projenin nasıl yürütüleceğini anlattığı “The Cathedral & the Bazaar”ın da yer aldığı pek çok yayımlanmış kitabı bulunmaktadır.)

 

“Kullanıcılarınızı birlikte geliştirme yaptığınız kişiler gibi ele almak, hızlı kod iyileştirme ve etkili hata ayıklama için en az zahmet veren yoldur.”

“Tüm iyi yazılım projeleri, bir yazılım geliştiricinin kendi kişisel sorununu çözmek için yola çıkmasıyla başlar.”


F

(Uruguaylı bir bilgisayar mühendisidir ve test üzerine doktora yaptıktan sonra kalite mühendisliği alanında ilerleyerek performans testi, test otomasyonu ve fonksiyonel testler üzerine yoğunlaşmıştır. İspanyolca olarak yayımladığı bir kitabı vardır.)

 

“Yaşadığınız darboğazlarla ilgili olmayan herhangi bir optimizasyon, ilerlediğinize dair bir yanılsamadır.”

(Alman bir BT güvenlik uzmanı ve standart bir C kütüphanesi olan dietlibc’in ana yazarıdır. Fefe olarak adlandırılmakta ve kişisel blog yayınları Almanya’da medyada geniş yer bulmaktadır.)

 

“Eğer bir veri yapısı bardak altlığı üzerinde açıklanamıyor ise, fazla karmaşıktır.”


 

(HTML / JavaScript, yerleşim algoritmaları, tarayıcı teknolojileri, etkileşim tasarımı ve proje yönetimi alanlarında uzmanlaşan bir girişimci ve bilgisayar bilimcidir.)

 

“Hata ayıklamak, katil olduğun bir polisiye filmde aynı zamanda dedektif olmak gibidir.”


(Sistem mimarı, bilgisayar mühendisi ve bilgisayar bilimcidir. Çok kişi tarafından yazılımın kutsal kitabı kabul edilen “The Mythical Man‑Month”un yazarıdır.)

 

“Gecikmiş bir yazılım projesine insan gücü eklemek, tamamlanmasını daha da geciktirir.”

“İyi özellikler ve fikirler bir sistemin temel konseptiyle bütünleşmiyorsa onları hayata geçirmemek daha iyidir.”

“İnsanoğlu kusursuz olmaya alışkın değildir ve çok az sayıda insani faaliyet alanı bunu talep eder. Kusursuz olma gereğine uyum sağlamak, bana göre, programlamayı öğrenmenin en zor kısmıdır.”


(Yazılım geliştirme yaşam döngüsünün her aşamasında çalışmış; Ruby, Nim, Elixir, çevik metodolojiler, meta-programlama, davranış odaklı geliştirme, kavram ağları konularında uzmanlaşmıştır. Şu anda serbest bir full-stack yazılım geliştirici olarak çalışmakta, blog yazıları yazmakta ve konferanslara konuşmacı olarak katılmaktadır.)

 

“Bellek sızıntıları, su sızıntıları gibidir. En az beklendiklerinde meydana gelirler, yerlerini bulmak saatler sürer ve değerli eşyalarınızı muhafaza etmek için daha fazla zaman ayırmış olmayı dilersiniz.”


G

(Amerikalı bir bilgisayar bilimci, girişimci ve bilgisayar bilimleri üzerine sekiz tane ders kitabının yazarıdır. Mikroişlemci mimarisine önemli katkıları bulunmaktadır.)

 

“Problemi, tasarım sürecini aceleye getirerek çözmeye çalışıyoruz. Böylece, projenin sonunda, tasarım sürecini aceleye getirdiğimiz için ortaya çıkan hataları aramaya yeterli vaktimiz kalıyor.”


(Bilgisayar bilimi alanında öncü kabul edilmektedir ve Amerikan Donanması’nda bir tuğamiral olarak çalışmıştır. Harvard Mark I projesinde çalışan ilk bilgisayar programcılarından biridir. COBOL’u geliştirmeye yardım etmesi, ilk gerçek “bug”ı kaydetmesi ve ilk derleyiciyi icat etmesiyle tanınmaktadır.)

 

“Dildeki en zarar verici ifade: ‘Hep bu şekilde yapıldı.’dır. Şimdi size hayatınızın geri kalanında hep sizinle olacak bir hediye vereceğim. Bu ifadeyi her kullandığınızda hayaletim belirecek ve 24 saat boyunca size dadanacak.”


(Python programlama dilinin yaratıcısıdır.)

 

“Python, programcıların ne kadar özgürlüğe ihtiyacı olduğuna dair bir deneydir. Çok fazla özgürlük olduğunda kimse diğerinin kodunu okuyamaz; çok az özgürlük olduğunda ise anlamlılık tehlikeye girer.”

“Değişmez bir şekilde, eğer dil iyiyse, dili kullananların onu asla gideceğini düşünmeyeceğiniz noktalara götürdüğünü görürsünüz.”


(MIT mezunu bir mühendistir ve dünyadaki ilk mini bilgisayarların yapımında öncü olmuştur.)

 

“Tüm büyük yazılımsal felaketler, çok fazla fikri alıp tek bir yere koymaktan kaynaklanır.”


H

(Amerikalı bir inşaat mühendisi ve Duke Üniversitesi’nde tarih profesörüdür. Tasarım, başarı ve başarısızlık, mühendislik ve teknoloji tarihi konularında geniş çapta yazılar yazmıştır.)

 

“Yazılım sektörünün en hayret verici başarısı, donanım sektörünün istikrarlı ve şaşırtıcı kazanımlarını geçersiz hale getirmesidir.”


(Ken Henderson’un “The Guru’s Guide to Transact-SQL” kitabında sıkça referans verilen bir isimdir. Kendisiyle ilgili bilgiye ulaşamadık.)

 

“Mühendislikte sanatsal bir unsur şüphesiz ki vardır. Fakat bir köprü yıkılarak 50 kişinin ölümüne sebep olduğunda, hiç kimse köprünün ne renk olduğu ile ilgilenmez.”


I

(Dünyaca tanınan bir Sertifikalı Scrum Eğitmeni’dir. Scrum ile çevikliklerini artırmak için start-up’lar, pazar liderleri ve kamu şirketleri ile çalışma konusunda geniş deneyimi vardır ve “Scrum Shortcuts Without Cutting Corners” kitabının yazarıdır.)

 

“Otomasyon olmadan Scrum, toprak pistte spor araba sürmek gibidir; tam potansiyeli tecrübe edemezsiniz, hayal kırıklığına uğrarsınız ve muhtemelen sonunda arabayı suçlarsınız.”


J

(Kanadalı bir bilgisayar bilimcidir. Genellikle “Dr. Java” olarak anılmaktadır ve Java programlama dilinin kurucusu ve baş tasarımcısı olarak bilinmektedir. Gosling, C++ ile tasarlamaya başladığı bir elektronik aletlerde gömülü sistem projesinin giderek hantallaşmaya başlayacağını farkedince, C++’nın en iyi özelliklerini alarak, daha az karmaşık bir söz dizimi ile kullanıcı dostu bir programlama dili yaratmak amacıyla Java üzerinde çalışmaya başlamıştır.)

 

“Java, C++’nın silah, sopa ve bıçaksız halidir.”


(Amerikalı bir yazılım geliştirici ve yazardır. Aynı zamanda, Stack Overflow’un kurucu ortağı ve programlama blog’u Coding Horror’un sahibidir.)

 

“ ‘Kafam karıştı, bunun dokümanları nerede?’ sorusuna en iyi cevap, daha fazla doküman yazmak değil, eklenen özelliği daha az kafa karıştıracak şekilde yeniden yazmaktır.”

“Yazılımcılar için optimize etmeyi bırakmalı ve kullanıcılar için optimize etmeye başlamalıyız.”


(Scrum yazılım geliştirme sürecinin yaratıcılarından olan yazılım geliştiricidir. “Scrum’ın babası” olarak bilinmektedir. 2001 yılında “Agile Manifesto”nun yazılmasına katkıda bulunmuştur ve “Scrum Guide”ın yazarıdır.)

 

“Scrum, futboldaki kurallar gibidir. Sadece kuralları takip etmek sizi iyi bir oyuncu yapmaz.”


(Linkedin’in CEO’sudur.)

 

“En iyi ürünler -neredeyse istisnasız olarak- bir şirketin stratejisini yerine getirme ihtiyacı sayesinde değil, bir sorunu çözmek isteyen ekipler sayesinde geliştirilir.”


(Yazılım geliştirici, blog yazarı, konuşmacı; şu anda DevOps ve çevik dönüşüm danışmanlığı yapmaktadır.)

 

“Bir yazılım safsatası: Eğer çalışıyorsa ve hiçbir şeyi değiştirmezsek, çalışmaya devam eder.”


(Amerikalı yazılım mühendisi veyazılım geliştirme metodolojisi üzerine pek çok kitabın yazarıdır. “Agile Manifesto”yu imzalayan kişilerden biridir ve Uyarlanabilir Yazılım Geliştirme (Adaptive Software Development) konseptinin yaratıcısıdır.)

 

“Bir projeyi daha çabuk tamamlamanın en iyi yolu daha erken başlamaktır.”


(Yazar, açılış konuşmacısı ve Michele McCarthy ile birlikte Core Protocols’un ortak yaratıcısıdır. “Software for Your Head” ve “Dynamics of Software Development” kitaplarının yazarıdır. Bell Laboratuvarları, Whitewater Grubu ve Microsoft’ta çalışmıştır ve anlık mesajlaşma konusunda önemli bir patente sahiptir.)

 

“Harika bir ekip olmadan harika bir yazılıma sahip olamazsınız ve çoğu yazılım ekibi işlevsiz aileler gibi davranır.”


(Amerikalı bilgisayar bilimcidir ve FORTRAN’ı yaratan takımın başında yer almıştır. Aynı zamanda, Backus-Naur formunun (BNF) mucididir. Programlamaya matematiksel yaklaşımı savunan FP adlı fonksiyonel programlama dilini geliştirmiştir. 1994 yılında Draper Ödülü’nü almıştır.)

 

“Kendim de çok defa başarısız oldum ve öğrendim ki; eğer çok sayıda başarısızlığınız yoksa, muhtemelen yaratıcılığınızı yeterince kullanmıyorsunuz — hayal gücünüzü esnetmiyorsunuz.”


(Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom ve Quake gibi oyunları geliştiren takımın başında olan bilgisayar programcısı, video oyunu geliştiricisi ve mühendistir.)

 

“Programlama bir rekabet oyunu değildir. Bir programcıya bildiğiniz bir şeyi öğretmek o bilgiyi sizden almaz.”

“Bir yazılıma yeni özellik eklemenin maliyeti, sadece kodlanması için gereken süre değildir; eklenen bir özellik yazılımın gelecekteki ilerlemesine engel de olabilir. İşin sırrı, birbiriyle savaşmayan özellikleri seçmektir.”


(Kariyerine oyun geliştirici olarak başlayarak ürün yönetimi konusunda uzmanlaşmıştır. Ürün yönetimi konusunda kanaat önderi kabul edilmekte ve çok sayıda farklı kaynakta yazıları yayınlanmaktadır. Ürün yönetimi ile ilgili çıkardığı 50 dersi listelediği “50 Things I’ve Learned About Product Management” yazısı ile de tanınmaktadır.)

 

“Baktığınız yere doğru gitme eğilimi gösterirsiniz. Eğer rakibe çok fazla bakarsanız, önüne geçmek yerine ona doğru gidersiniz.”

“Şüpheniz varsa, düşünmeyi bırakın ve veri toplayın. Bir şeyler oluşturun ve test edin. Aynı şey sonsuz varsayımlar üzerinden ilerleyen toplantılar için de geçerlidir. Elinizi korkak alıştırmayın.”

“Birisi yeni bir özelliği kendi ortamında, günlük işlerinde, kendi verileriyle kullanmayı deneyene kadar hiçbir şeyden emin olamayız. Buradan gelecek geri bildirimle beraber tekrar gözden geçirmek için zaman bırakmalısınız.”


“İlk önce, sorunu çözün. Ardından kodu yazın.”


(Oyun endüstrisinde çalışan Amerikalı bir yönetmen, tasarımcı, programcı ve geliştiricidir. Wolfenstein 3D, Dangerous Dave, Hexen, Doom, Doom II ve Quake gibi oyunları ortaya çıkaran şirketin kurucu ortağı ve oyunların tasarımcısı olarak bilinir.)

 

“Programcıların sanatçı olduğunu düşünmüyor olabilirsiniz, ancak programlama aslında son derece yaratıcı bir meslektir. Mantık temelli yaratıcılık.”


(Amerikalı bir bilgisayar bilimci ve iş insanıdır. PostScript dilini icat etmiştir. En çok Adobe Systems Inc.’in kurucu ortağı olması ve baskı ve dizgide yarattığı devrimle bilinmektedir.)

 

“Programcının bir kod parçasını tıpkı kitabın kötü bir bölümü gibi görüp, ardına bakmadan hurdaya çıkarabilmesi çok önemlidir. Asla tek bir fikre sevdalanmayın, asla gerektiğinde onu atamayacak kadar inatla birşeye tutunmayın.”


(Hakkında, Eylül 1991’de comp.lang.c ++ haber grubuna gönderdiği e-posta dışında bir bilgi bulamadığımız bir oyun programcısıdır.)

 

“Her zaman, yazdığınız kodu devam ettirecek kişi nerede yaşadığınızı bilen vahşi bir psikopatmış gibi kod yazın.”


K

(12 yaşından itibaren kendi kendine kodlamayı öğrenerek şu anda Kanada’da Learning Labs’da -Ladies Learning Code, Girls Learning Code, Kids Learning Code ve HackerYou gibi oluşumların tanıtımını yapan kurum- çocuklara kodlama öğretmektedir.)

 

“Koda aşık olmak, problem çözmeye aşık olmak ve sürekli devam eden bir sohbetin parçası olmak demektir. Bilgisayar programcısı olmak tecrit ve yalnızlık içinde yaşamanın tam tersidir.”


(Tasarımcı ve önyüz geliştiricidir. 2015 yılında “On writing maintainable front-end systems” makalesini yazmıştır.)

 

“Bir yazılımı, onu kavraması gereken tek kişi bizmişiz gibi yazmak, yapılabilecek en büyük hatalardan ve yanlış varsayımlardan biridir.”


(Amerikalı bir yazılım mühendisi ve çevik yazılım geliştirme metodolojilerinden Extreme Programming’in (Aşırı Programlama) yaratıcısıdır. Aynı zamanda “Agile Manifesto”nun 17 orijinal imzacısından biridir ve yazılım tasarım desenlerinin öncüsü olarak tanınmaktadır.)

 

“Ben harika bir programcı değilim. Harika alışkanlıklara sahip iyi bir programcıyım.”

“Programlama becerisi empati ile başlar; biçimlendirme, yazılım dilleri, araçlar, algoritmalar veya veri yapılarıyla değil.”

“İyimserlik, programlama için mesleki bir tehlikedir; tedavisi geri bildirimdir.”


L

(Yazılım mühendisliği profesörüdür ve NJCSE’de yazılım mimarisi dersi vermektedir. Bell Labs’da 35 yıl büyük yazılım projelerini yönetmiştir.)

 

“Disiplinsiz bir iş akışını otomatikleştirmeyin. Bilgisayar, müşterinizdeki yöneticilerin yapamadığı şeyleri çözemez.”


(Amerikalı yazar ve emekli iş adamıdır. 1990’larda AlliedSignal’ın (daha sonra Honeywell) CEO’su olarak görev yapmıştır. Daha öncesinde de General Electric’teki yönetici pozisyonlarında 30 yılı aşkın görev almıştır.)

 

“Karmaşıklığın zeka ile ilgisi yoktur, sadeliğin vardır.”


(Yazılım mühendisi ve Madeira Üniversitesi Matematik ve Mühendislik Bölümü’nde profesördür. Yazılım bilimi ve kurum kültürü hakkında pek çok yayını vardır. Ayrıca yapısal yazılım tasarım metodolojilerinin öncülerinden biri olarak kabul edilmektedir ve karmaşık sistemlerde etkileşim tasarımı ve kullanılabilirlik üzerine uzmanlaşmıştır.)

 

“En iyi toplantılar, gerçekten iş bitirici olanlardır. Çalışanlarınız toplantılarınızın gerçekten bir işe yaradığını fark ettiklerinde, başka yerde bulunmak için bahane üretmeyi bırakırlar.”


(Amerikalı bilgisayar bilimi profesörüdür.)

 

“Şimdi de, herhangi bir zamanda da, kötü program yazmayı zorlaştıran hiçbir programlama dili olmadı ve olmayacak.”


(Perl programlama dilinin yaratıcısıdır.)

 

“Bir programcının 3 erdemi vardır: Tembellik, sabırsızlık ve aşırı özgüven.

Tembellik: Toplam enerji tüketimini azaltmak için büyük çaba harcamanızı sağlayan özellik. Diğer insanların yararlı bulacağı emek tasarrufu sağlayan programlar yazmanızı ve yazdıklarınızı belgelemenizi sağlar, böylece bu konuda çok fazla soruya cevap vermek zorunda kalmazsınız.

Sabırsızlık: Bilgisayar yavaşladığında hissettiğiniz öfke. Bu, yalnızca gereksinimlere yanıt vermeyen, aynı zamanda bunları öngören, ya da en azından öyle davranan, programlar yazmanızı sağlar.

Aşırı özgüven: Başkalarının, hakkında kötü şeyler söylemek istemeyeceği programlar yazmanızı (ve sürdürmenizi) sağlayan özellik”


(1980 ile 1997 yılları arasında Apple’da görev almış ve bilgisayarlardaki “Cut-Copy-Paste” komutlarının mucidi olarak tanınan bilgisayar bilimcidir.)

 

“Her uygulamanın kendine özgü doğal bir karmaşıklığı vardır. Tek soru, bu karmaşayla kullanıcının mı, uygulama geliştiricinin mi, yoksa platform geliştiricinin mi uğraşmak zorunda kalacağıdır.”


(Kanadalı bir eğitimci ve yazardır. En yaygın şekilde hiyerarşi konusunda geliştirdiği “Peter prensibi” ile tanınmaktadır. 1982’de “Peter’s Almanac”ı yayınlamıştır.)

 

“Bazı problemler o kadar karmaşıktır ki; onlar hakkında kararsız olmanız için bile oldukça zeki ve bilgili olmanız gerekir.”


(Yazılım mühendisi ve Linux kernel’in yaratıcısıdır.)

 

“En iyi programcıların çoğu, programlamayı ücret almayı umarak ya da halk tarafından kabul edilmeyi bekleyerek değil, eğlenceli olduğu için yaparlar.”

“Teori ve pratik bazen çatışır. Ve bu olduğunda, teori kaybeder. Her seferinde.”

“İnsanlara ‘onu yapma’ demek- eğer kolayca yapabiliyorlarsa- işe yaramaz. Düzeltmeye teşvik edecek seviyede bir ağrı olmadıkça işler gerçekten düzelmez.”


M

(Amerikalı bilgisayar bilimcidir. Robotik alanında doktorası bulunmaktadır. IBM Watson Araştırma Merkezi, Google, Uber gibi firmalarda çalışmıştır.)

 

“Programlama hatalarımın %80’i sözdizimi hataları, kalan %20’nin %80’i önemsiz mantık hataları, kalan %4’ün %80’i gösterici hatalarıdır. Ve geriye kalan %0,8 zordur.”


(İtalyan yazılım mühendisi ve Java uzmanıdır. Aynı zamanda “Java 8 in Action: Lambdas, Streams, and Functional-style Programming” kitabının yazarı ve “Modern Java in Action” kitabının ortak yazarıdır. Şu anda Red Hat’te “Drools Core Developer” olarak çalışmaktadır.)

 

“Yazdığınız kod sizi programcı yapar. Sildiğiniz kod sizi iyi bir programcı yapar. Yazmanız gerekmeyen kod sizi harika bir programcı yapar.”

“Bazen bir hata çok büyüktür ve siz detaylara o kadar çok odaklanırsınız ki; onu ortaya çıkarmak, mikroskopla fil aramak gibidir. Geriye doğru bir adım atın.”


(Yazılım mühendisi ve girişimcidir.)

 

“Yazılım geliştiriciler, rüzgara göre yön değiştiren yönergeler ve ürünün müşteriye ulaşmaması yüzünden tükenmişlik yaşarlar; işlerin zorluğundan dolayı değil.”


(Yazılım testi alanında 20 yıldan fazla sektörel deneyimi vardır. Test teknikleri ve test otomasyonu alanında danışman, eğitmen, yazar ve konuşmacı ve “Software Test Automation” kitabının ortak yazarıdır.)

 

“Kötü testlerin verimliliğini artırmak yerine, önce testleri daha etkili hale getirmek gerekir. Çünkü kaosu otomatikleştirmek sadece kaosun daha da hız kazanmasına sebep olur.”


(Nesne odaklı analiz ve tasarım, UML, örüntüler ve aşırı programlama da dahil olmak üzere çevik yazılım geliştirme metodolojileri konusunda uzmanlaşmış, İngiliz bir yazılım geliştirici, yazar ve yazılım geliştirme üzerine uluslararası bir konuşmacıdır. Aralarında “Refactoring”in de bulunduğu pek çok kitabı vardır.)

 

“Eğer bir şeyi değiştirmekten korkuyorsanız, belli ki o şey kötü tasarlanmıştır.”


(Kariyerine süreç kontrol programcısı olarak başlamış, bir üretim tesisinin BT departmanını yönetmiş ve ardından ürün geliştirme alanına yönelerek “Lean Software Development” konusunda aralarında “Implementing Lean Software Development: From Concept to Cash” kitabının da bulunduğu dört kitap yazmıştır.)

 

“Her kod satırı yazılmak için paraya ve desteği için daha da fazla paraya mal olur. Geliştiricilerin gerekmeyecek kod yazmaktansa internette gezinmeleri daha iyidir.”

“Yazılım temelli sistemlerin başarısız olmasının en büyük nedeni teknik eksiklik değil; yanlış şeyi inşa etmektir.”

“İyi yazılım mimarisi hakkında bildiğimiz neredeyse her şey, değiştirmesi kolay bir yazılım yapmakla ilgilidir.”


(Programcı ve Princeton Üniversitesi’nde akademisyendir. IBM’in sanal makine işletim sistemi VM’in tarihi üzerine çalışmaları ve makaleleri bulunmaktadır.)

 

“En iyi programlar, programcının başka bir şey üzerinde çalışması gerekirken yazılmış olanlardır.”


(Yazılım geliştirici ve yayıncıdır.)

 

“Eğer çalışmıyorsa, ne kadar hızlı çalışmadığının bir önemi yoktur.”


(Yazılım ve organizasyon tasarımı konusunda uzmanlaşmış ve son 20 yılda yüzlerce kuruluşa genel yazılım tasarımı, süreç değişikliği ve kod canlandırma konularında danışmanlık desteği vermiştir. “Working Effectively With Legacy Code” kitabının yazarıdır.)

 

“Unutmayın; kod sizin eviniz ve içinde yaşamak zorundasınız.”

“Acımasız gerçek şudur ki; mimari sadece birkaç kişiye bırakılmayacak kadar önemlidir. Koda dokunan herkes mimariyi bilmeli ve bir başkasının öğrendiklerinden de fayda sağlayabilmelidir.”


(İngiliz bilgisayar bilimci ve bilgi işlem danışmanıdır. Aynı zamanda İngiltere’de Open University’de misafir araştırma profesörü ve çok sayıda kitabın yazarıdır.)

 

“Optimizasyonla ilgili 2 kural var:

Kural 1: Yapma.

Kural 2: (yalnızca uzmanlar için) Henüz yapma. Tamamıyla net ve optimize edilmemiş bir çözüm bulana kadar bekle.


(Bilişim sistemleri uzmanıdır.)

 

“Hiçbir mükemmel programlama veya teknoloji, yanlış açıklanmış veya baştan anlaşılmamış bir sorunu çözemez.”


N

(Üniversite eğitimini diller ve derleyiciler konusunda uzmanlaşan bir bilgisayar bilimci ve istatistiksel analiz alanında uzmanlaşan bir matematikçi olarak tamamlamıştır. Günümüzde özellikle çevik mühendislik teknikleri ve yazılım mimarisi konularında uzman olarak tanınmaktadır. Yazılım mimarisi, sürekli dağıtım, fonksiyonel programlama gibi konularda pekçok makale, kitap ve video sunumu vardır.)

 

“Yeni bir programlama paradigması öğrenmenin zor kısmı yeni bir söz dizimi öğrenmek değil, farklı şekilde düşünmeyi öğrenmektir.”


(20+ yıllık bir yazılım geçmişi vardır. Ağırlıklı olarak oyun geliştirme alanında çalışmış ve Fist Of Awesome, Shirtless Bear-Fighter, Maximum Car, 8-Bit Waterslide gibi oyunları geliştirmiştir.)

 

“Herhangi bir projenin ilk adımı, onun karmaşıklığını ve zorluğunu fena şekilde küçümsemektir.”


(İsviçreli bir bilgisayar bilimci olarak Pascal da dahil olmak üzere birçok programlama dili tasarlamış ve yazılım mühendisliğinde klasik konuların öncülüğünü yapmıştır.)

 

“Karmaşıklığın asıl nedeni; yazılım satanların, kullanıcıların istediği tüm özellikleri sorgulamadan kabul etmeleridir.”


(Bilgisayar bilimci ve AT&T Broadband Services Research başkanıdır.)

 

“Kod ve açıklama birbiriyle uyuşmuyorsa, büyük olasılıkla her ikisi de yanlıştır.”


(Havacılık ve uzay alanında çalışmış ve “İnsanlı Uzay Uçuşları Planlama Komitesi”nin başkanlığını yapmış ünlü bir iş adamıdır. 1984 yılında “Augustine’s Laws” listesini yayımlamıştır.)

 

“Yazılım entropi gibidir. Kavramak zordur, ağırlığı yoktur ve termodinamiğin 2. yasasına uyar; yani, her zaman artar.”


O

(Yazılım geliştirici ve girişimcidir.)

 

“Sahip olabileceğiniz en iyi programlama becerilerinden biri, ne zaman bir süre uzaklaşacağınızı bilmektir.”


P

(Yazılım gereksinim mühendisliği, telekomünikasyon hizmetleri, protokol modellemesi ve doğrulaması konusundaki çalışmaları ile tanınan Amerikalı bilgisayar bilimcidir. Şu anda Princeton Üniversitesi’nde ağ mimarisi üzerinde çalışmaktadır.)

 

“Yazılım mühendisliğinin amacı karmaşıklığı kontrol etmektir, onu yaratmak değil.”


(Yazılım mühendisi ve girişimcidir. Aynı zamanda programcılık ve yazılım pazarlaması hakkında pek çok makalesi vardır.)

 

“Tanıdığınız her büyük yazılım geliştirici, nasıl çözüleceğini bilmediği problemleri çözerek şimdi bulunduğu yere geldi.”


R

(Bilgisayar bilimi araştırmacısı ve “Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software” kitabının yazarlarındandır.)

 

“Bir yazılım, yeniden kullanılabilir olmadan önce, kullanılabilir olmalıdır.”


(PHP programlama dilinin yaratıcısıdır.)

 

“PHP diş fırçanız kadar heyecan vericidir. Her gün kullanırsınız, işinizi görür, basit bir araçtır, yani? Kim diş fırçaları hakkında okumak ister ki?”


(Eski Microsoft CTO’su, yazılım mimarı ve aynı zamanda girişimcidir.)

 

“Karmaşıklık öldürür. Geliştiricilerin canına okur; ürünleri planlamayı, inşa etmeyi ve test etmeyi zorlaştırır, güvenlik sorunları ortaya çıkarır, son kullanıcı ve sistem yöneticisi için hayal kırıklığına neden olur.”


(30+ yıllık yazılım geçmişi olan ve çok çeşitli dillerde ve alanlarda programlama yapmış Kanadalı yazılım geliştiricidir.)

 

“Mümkün olan her zaman, daha basit olan programlama dilini tercih edin. Karmaşık diller, beyninizdeki bilişsel yükü arttırır. Basit dillerin, güç veya ifade açısından bir eksiği yoktur.”


(Bilgisayar bilimleri alanında profesördür, Karel programlama dilini ortaya çıkarmıştır ve şu anda Kaliforniya Üniversitesi’nde programlamaya giriş ve veri yapıları üzerine ders vermektedir.)

 

“Hata ayıklarken, yeni başlayanlar düzeltmek için kod ekler; tecrübeliler ise kusurlu kodu kaldırır.”

“Kod sadece gerektiği kadar hızlı çalışmalı, gerekenden daha hızlı olmamalıdır. Çünkü hızı artırmak için mutlaka başka önemli bir şey feda edilir.”

“Eğer bir programın yapısını duştayken uçtan uca idrak edemiyorsanız, henüz onu kodlamaya hazır değilsinizdir.”

“Bir yazılım sisteminin yapısı, kodun doğduğu, olgunlaştığı ve öldüğü ekolojiyi sağlar. İyi tasarlanmış bir yaşam alanı, bir yazılım sisteminde ihtiyaç duyulan tüm bileşenlerin başarılı şekilde gelişmesine imkan verir.”


(20+ yıldır yazılım analizi, mimarisi, uygulaması ve yönetimi üzerine çalışmakta ve danışmanlık vermektedir.)

 

“Kullanıcınızdan, sistemin zaten bildiği bilgileri size tekrar sunmasını istemeyin.”


(Yazılım tarihinde büyük öneme sahip olan Amerikan yazılım mühendisi ve eğitmenidir. Uncle Bob olarak da bilinir. En fazla “The Clean Code” kitabı, Agile Manifesto ve SOLID Prensipleri ile tanınmaktadır.)

 

“Çoğu yönetici, zaman çizelgesini ve isterleri tutkuyla savunabilir; çünkü bu onların işi. Kodu eşit tutkuyla savunmak ise sizin göreviniz.”

“Kölelerin hayır demesine izin verilmez ve işçiler hayır demekte tereddüt edebilirler. Ancak profesyonellerden hayır demeleri beklenir. Gerçekten de, iyi yöneticiler hayır demek için cesareti olan birini isterler. Gerçekten bir şey yapabilmenin tek yolu budur.”

“Uzun isimler vermekten korkmayın. Uzun ve tanımlayıcı bir isim, kısa ve esrarengiz bir isimden daha iyidir. Uzun ve tanımlayıcı bir isim, uzun ve tanımlayıcı bir yorumdan daha iyidir.”

“Bir programın basitmiş gibi gelmesini sağlayan dili değildir; bir dilin basitmiş gibi gelmesini sağlayan programcıdır.”

“Çeviklik daha hızlı olmaktan ibaret değildir. Çeviklik umudu yok etmekle ilgilidir. İyi bir çevik ekip tarafından sağlanan veriler, yöneticilere sert gerçekleri zamanında müdahale edebilecekleri şekilde sunar.”


(Mark Stephens, bu takma adla, kitaplarını ve InfoWorld, Forbes, Newsweek, Success, The New York Times, Upside, Worth gibi yayınlarda teknoloji konusunda makalelerini yayımlamış ve NerdTV internet programının yapımcılığını üstlenmiştir.)

 

“Eğer otomobil bilgisayarla aynı gelişme döngüsünü takip etmiş olsaydı; bir Rolls-Royce bugün 100 dolara mal olacak, galon başına bir milyon mil yol alacak ve yılda bir defa patlayarak içindeki herkesi öldürecekti.”


(Kanadalı bir programcı, yazılım danışmanı ve aktivisttir. İnternette “Java ve İnternet Sözlüğü” ile tanınmıştır.)

 

“Sürdürülemez kod yazmanın temel kuralı, her bir olguyu mümkün olduğunca çok yerde ve mümkün olduğunca çok şekilde belirtmektir.”


(Çevik yazılım geliştirme metodolojilerinden Extreme Programming’in (Aşırı Programlama) yaratıcılarından biridir.)

 

“Kod asla yalan söylemez, kod açıklamaları bazen söyler.”


S

(Amerikalı girişimci, yatırımcı, programcı ve blog yazarıdır. OpenAI’nin CEO’su ve Y Combinator’ın eski başkanı olarak tanınmıştır.)

 

“Bir fikri iyi şekilde hayata geçirmek, iyi bir fikre sahip olmaktan en az on kat önemli ve yüz kat zordur.”


(MIT mezunu bir bilgisayar bilimcidir, yazılım gelişirici olarak 30+ yıllık deneyimi vardır, açık kaynak ve özgür yazılım savunucusudur ve biyoinformatik alanında doktorası vardır.)

 

“Bir yazılım, sonuncu kullanıcı ölene kadar tamamlanmış sayılmaz.”


(Dünyaca ünlü bir İngiliz teorik fizikçi, kozmolog, yazardır. Son yıllarında Cambridge Üniversitesi’ndeki Teorik Kozmoloji Merkezi’nde araştırma direktörlüğü yapmıştır.)

 

“Bilginin en büyük düşmanı cehalet değildir, bildiğini zannetme yanılsamasıdır.”


(Yazılım tarihinde iz bırakan “Code Complete”, “Rapid Development” ve “Software Estimation” gibi kitapların yazarı olan tanınmış bilgisayar mühendisidir.)

 

“İyi kod, kendisinin en iyi dokümantasyonudur. Kodunuza açıklama eklemek üzereyken, kendinize şu soruyu sorun: ‘Bu açıklamanın gerekmemesi için neyi iyileştirebilirim?’ ”

“Programlama diğer aktivitelerden daha fazla konsantrasyon gerektirir. Programcıların ‘hızlıca araya girmelerden’ rahatsız olmalarının nedeni budur — bu tür kesintiler bir jonglörden üç topu havada tutarken aynı anda torbalarınızı da tutmasını istemek gibidir.”

“Test kalitesini artırarak yazılım kalitesini yükseltmeye çalışmak, daha sık tartılarak kilo vermeye çalışmak gibidir. Yazılımınızı geliştirmek istiyorsanız, daha fazla test yapmayın; daha iyi geliştirin.”

“Yazılımda, zincir en zayıf halkası kadar bile güçlü değildir; tüm zayıf halkalarının çarpımı kadar zayıftır.”

“Büyük optimizasyonlar bireysel rutinleri değil, üst düzey tasarımı iyileştirerek olur.”

“Kodlamaya başladığınızda, kodunuzla duygusal bir bağ kurarsınız ve kötü tasarımı atıp baştan başlamak zor hale gelir.”

“Kodunuzda hata arayarak, onu bulmak zaten yeterince zorken; kodunuzun hatasız olduğunu varsaydığınızda, hatayı bulmak daha da zor hale gelir.”


(Uzun yıllar Microsoft’ta çalışmış bir yazılım geliştirme yöneticisidir. Dağıtık sistemler, platform ve çatı geliştirme, bulut yazılım ve e-ticaret konularında geniş deneyime sahiptir.)

 

“Bir Porsche ile trafikte sıkışıp kaldığınızda, tek yaptığınız boşta daha fazla benzin yakmaktır. Ölçeklenebilirlik, daha hızlı arabalar yapmakla değil, daha geniş yollar yapmakla ilgilidir.”


T

(Chrysler, Dodge ve Plymouth ile yaptığı çalışmalarla tanınan Amerikan otomobil tasarımcısıdır.)

 

“İyi bir tasarım, maliyeti artırdığından daha hızlı şekilde ‘değer’ katar.”


(Nesne yönelimli programlama alanında ve “90–90 kuralı” ile tanınmaktadır. Yoğun olarak C ++ ile yazılan hata ayıklayıcılar üzerinde çalışmıştır ve “C++ Programming Style” kitabının da yazarıdır. Şirketlere danışmanlık hizmetleri ve C ++, Java, XML ve Nesneye Yönelik Teknoloji kursları ve atölyeleri vermektedir.)

 

“Kodun ilk %90’ı, geliştirme süresinin ilk %90’ını oluşturur. Kodun kalan %10’u, geliştirme süresinin diğer %90’ını oluşturur.”


(Washington Üniversitesi’nde Bilişsel Bilimler alanında doktorası bulunan bir bilgisayar bilimcidir. Objective-C’nin yaratıcılarındandır. Nesne yönelimli programlama konusunda “Object Lessons: Lessons Learned in Object-Oriented Development” kitabını yazmıştır.)

 

“Verimli geliştirme yapmanın yolu, yeni ve ilginç hatalar yapmaktan geçer.”


Y

(Rus bir programcı, girişimci, yatırımcı ve açık kaynak destekçisidir. “Code Ahead” adlı kitabı ve blog yazıları ile tanınmıştır. PDD gibi bazı tescilli metodolojileri ortaya çıkarmıştır.)

 

“Kalite, zorla uygulatılmalıdır; başka türlü gerçekleşmez. Biz programcıların test yazması zorunlu tutulmalıdır; başka türlü yazmayız.”

“Kıdemli geliştirici olmak, yüksek bir maaş almak veya ofiste takdir görmek anlamına gelmez. Belirli şeyleri nasıl yapacağını bilen ve bunları yapabilen seçkin bir geliştirici grubuna dahil olmak anlamına gelir.”


 

Yazan: Gizem Terzi Türkoğlu

Yayınlanma Tarihi: 13.05.2020
Güncellenme Tarihi: 14.08.2020